Til jule-strip i St. Pauli

I stedet for en julefrokost arrangerede Flensborg Danske Journalistforening i 2018 en punch-tur til Hamborg. Vi tog toget fra Flensborg til Hamborg på en Schleswig-Holstein Ticket, og toget var så fyldt, så vi troede, at det halve Flensborg havde fået den samme ide som os. Da vi ankom til Hauptbahnhof i Hamborg, var der godt linet op med politibetjente, og uden for banegårdsbygningen ventede en demonstration vendt mod regimet i Teheran.

Vi fulgte dog efter en dame, der kørte i sin kørestol ned ad Mönckebergstraße. Hun var godt i stand og havde en hårpragt, der konkurrerede med hendes puddelhunds krøller. Da vi ankom til julemarkedet ved rådhuset, fik vi en punch, og bagefter tog vi ud til det lidt mere alternative julemarked Santa Pauli. Her kunne man købe tissemænd af chokolade, og der var jule-strip i et telt. Det var grove løjer.

Vi havnede tilfældigvis på den samme restaurant, Trattori Palermo, som vi sad på, da vi var senest var på en Hamborg-på tur med journalistforeningen i 2013. Da vi havde spist op, fik vi besked på, at vi havde ti minutter til at forlade restauranten, fordi der skulle nye kunder gennem systemet. Det var også grove løjer.

Vi tog derfor U-Bahn tilbage til St. Georg-kvarteret, hvor Nanna ikke nåede at tømme sin gin, før vi skulle med toget tilbage til Flensborg. Grove løjer.

Vi kom først tilbage til Flensborg langt over midnat og var misundelige på May-Britt, der stod af i Tarp og kunne tage hjem i bil. I Flensborg var det mørkt og koldt, og flere af os skulle cykle hjem. Ina regnede med, at der stod en taxa og ventede på hende, så hun måtte gå hjem.