top of page
a4b9a7f1-a28d-4c85-905f-4a7dff77179c.jpg

Forperson Ina Grønvig ærgrede sig over mødet med nogle kedelige mænd i Rostock: »Dem havde vi gerne været foruden«, sagde hun i sin beretning til journalistforeningens generalforsamling. Foto: Ole Sørensen

Røvsyg togrejse til Rostock

Generalforsamling for Flensborg Danske Journalistforening

 

torsdag 26. marts 2026 kl. 17.30

Restaurant Trenta Quattro, Wassersleben 10, 24955 Harrislee

 

Dagsorden:

 

1. Valg af dirigent og referent

Peter Hansen valgt som dirigent. May-Britt Petersen valgt som referent.

Formandens beretning: 

»Jeg er kendt for mine lange beretninger, så I kan godt læne jer tilbage i sædet.

 

I 2025 har foreningen haft to store begivenheder.

 

Vi var i Rostock. En by der egentlig er forholdsvis hurtig at komme til, medmindre man tager tog. Det er heller ikke så dyrt at tage til Rostock, medmindre man bliver modtaget af en flok mænd, når man står af toget.

I Rostock var vi på kulinarisk byvandring. Vi var på shoppetur med et stop i et supermarked først for at købe flydende proviant. Vi var på bar. Nelle og Hansjürgen var ved at hoppe i en pool. Og vi har spillet dart.

Vi var 14 af sted. Og turen var vellykket.

 

I år går turen til Groningen, og her er ni tilmeldt.

 

Derudover havde vi også julefrokost i 2025. Den startede på avisen med en döner, og derefter tog vi ud og bowle. Valget faldt på döner for at holde prisen på aftenen nede.

Da Hansjürgen, HC og Ina R til deres egen overraskelse havde vundet en shotkonkurrence for deres evner på bowlebanen, tog vi videre på julemarked.«

 

 

2. Beretningen blev enstemmigt godkendt.

 

3. Forelæggelse af revideret regnskab:

Flensborgs danske Journalistforening havde i 2025 indtægter på 4.606,86 € og udgifter på 2.445,38 €. Året blev dermed afsluttet med en saldo på 2.161,48 €

Revisorerne anbefaler generalforsamlingen at godkende regnskabet. 

Regnskabet blev godkendt.

May-Britt Petersen

© 2023 The Journalist. Proudly created with Wix.com

bottom of page